12 Nisan 2013 Cuma

DOSSA YOLLARDA... (Rize-Trabzon-Batum)

Hesapsız çıkan tatilleri hep sevdim ben. Planlayıp tatile çıkmanın zevki ayrı ama öyle hiç hesapta yokken eşinden gelen ani bir telefonla apar topar yollara dökülmenin zevki de bambaşkaymış... Gerçi eşimin bu yanını hep çok sevdim ben :)  4 nisan perşembe günü Dossanın doktor kontrolünü yaptıktan sonra o akşam yola çıktık. Dossam yolda biraz huzursuzlansa da sonra derin bir uykuya daldı. Gece saat 00:00 sularında Rize'ye Görümcemin evine vardık. Ziyaretimizin asıl sebebi görümcem 1 sene önce evlenmişti fakat biz bir türlü gidememiştik. Bu güne kısmetmiş. Bizi çok güzel karşıladılar yemek yedik, çay içtik... Yol yorgunu Dossam hemen uyuyakaldı zira bizi çok yoğun bir program bekliyormuş. Cuma günü Enişte bey okula gitti biz de evde zaman geçirdik. Akşam 16:00 gibi Trabzon-Forum a gittik. Ben alışveriş yaptım bunu ayrı bir post olarak paylaşacağım sizlerle.
Alışverişin akşamı bizi çok güzel bir restauranta götürdüler. Cemil usta köfte/balık. Gerçekten harika ve çok nezih bir mekandı. Yemyeşil ışıklandırması size birazdan harika bir mekana gireceğinizin haberini veriyor zaten. Garsonların hızı ve hijyen bizi çok mutlu etti. Ayrıca köfteleri de gerçekten harikaydı...

Cumartesi günü Gürcistan/Batum' a gitmek üzere hazırlandık ve yola koyulduk. Hava pırıl pırıldı ve ben Dossam ilk kez yurt dışını görecek diye heyecanlıydım. Arabada bunalan Dossayı sadece zıbınıyla bıraktık. Sınır kapısına geldiğimizde gördüğümüz arabalar bizi dehşete uğrattı içeri girmek için kaç saat beklememiz gerektiğini gerçekten hiç tahmin edemedim. Üstelik Dossa arabada artık hiç durmak istemiyordu. Zaten sınırdan sadece araç sahibi geçebiliyor bizler yürüyerek geçecektik. O yüzden biz de dışarı çıktık ve kıpkırmızı yanaklarıyla Dossam etrafına gülücükler saçmaya başladı bile.

Gürcistan საქართველო

Karadeniz’in doğu kıyısında, GüneyKafkasya’da yer alan ülke. Tam adı Gürcistan Cumhuriyeti’dir. Eski Sovyet cumhuriyetlerinden biri olan Gürcistan'ın kuzeyinde Rusya, doğusunda Azerbaycan, güneyinde Ermenistan ve güneybatısında Türkiye yer alır. Ülkenin batı sınırını Karadeniz belirler.

Girişte Dossam şaşkın şaşkın etrafına baktı. Bir sürü insan, her birinin ellerinde poşetler, biz sürekli bir yürüyor bir duruyoruz. Haliyle o da şaşırdı ama keyif aldığı her halinden belliydi.

Önemli gördüğümüz her yerde fotoğraf çektik. Sol üstteki ilk fotoğraf maddi durumu yetersiz halkın binası. Diğer fotoğrafta da Zeus'un heykeli var. Sol alttaki fotoğraftaki heykelin elinde tuttuğu gerçek altınmış.

Yoğun ve yorucu bir gün oldu ve günün sonunda balık aldık ve evde balık yaptık Dossam da ilk balık çorbasını tatmış oldu. Hiç bir sıkıntı yaşamadan yedi çok şükür. Pazar günü dönüş günümüzdü ama biz yine de gezmekten vazgeçmedik. Bu kez rotamızı Trabzon uzungöl'e yönelttik. O kadar güzel bir doğası vardı ki biz çok keyif aldık. Uzungölün ilerisine de mutlaka gidin harika bir manzarası var. Hediyelik eşya alabileceğiniz küçük, sevimli dükkanlar ve Karadeniz'in tüm çehresini yansıtan hediyelikler gerçekten beni bir Karadeniz kızı olarak çok mutlu etti. Her ne kadar yüreğim Güney'e kaysa da içimde bir yerlerde Karadeniz kızı olduğumun gurur mu var ne? Kalanları size fotoğraflar anlatsın.

Gezimizin sonunda yediğimiz Muhlama ve saç kavurma... Bence mutlaka yemelisiniz...

Sevgiyle...

Blogger Notu... Bize evini açan ve bize harika bir üç gün yaşatan sevgili görümceme ve eşine eşim, Dossam ve kendi adıma sonsuz teşekkürler...