10 Şubat 2014 Pazartesi

Emzirme dönemi artık sona erdi...

15. ayımıza girdiğimizde Çınar artık eskisi kadar emmemeye başlamıştı. Önceden işten geldiğimde hemen "mem mem" diye kucağıma atlayan oğlum, ben sormadan gelmez oldu. Emdiği zaman da biraz emip bırakıyordu. Ben acaba bırakıyor mu yoksa bir süreç mi diye düşünürken 16. ayımızda artık hiç emmemeye başladı. Ben emzirmeye çalıştığımda da istemedi. Önceleri çok ağladım. Bilmiyorum her anne böyle hisseder mi kendimi çok terk edilmiş gibi hissettim. Hatta abartıp beni artık sevmeyecek, artık bana bağı kalmadı diye bile düşündüm.

Sonra doktorumuzu aradım ve durumu açıkladım. Doktorumuz beni rahatlattı. Yeme problemi yaşamadığı için ve güzel beslendiği için anneyi bırakmasının çok normal olduğunu hiç bir şekilde ısrarcı olmamam gerektiğini 18. ayımız bitene kadar devam sütüyle 18. ayımız bittiğinde de taze inek sütünü kaynatıp içirmemin yeterli olacağını söyledi. Rahatladım ama yine de kendimi eksik hissettim hep. Devam sütünü Çınar Bey istemediler. Ben de bu ayımız bittiğinde inek sütüne başlayacağım. Yoğurt ve peynirle aramız çok iyi sadece yumurtayı haşlanmış yemiyoruz. Umarım sütü de sever ve içer. Düşünüyorum da doğduğundan beri hiçbir zaman bana öyle büyük zorlukları olmadı yavrumun. Yani ilk üç ayına kadar koliklerimiz oldu ki onlar normaldi. Onun dışında diş aşamalarını bile öyle büyük sancılar çekerek yaşamadık. Yemek konusunda da hiç bir sorun çıkarmadı. Emzirme konusunda da kendiliğinden bırakması sanki iyi oldu. Çünkü ben bıraktırmaya karar verdiğimde o da ben de bir hayli yıpranacaktık. O emmek isteyecekti, ben emzirmemeye çalışacaktım derken hırpalanacaktık her ikimiz de. Canım oğlum her zamanki gibi beni yine üzmedi, yormadı. Allah'ım dilerim bu hep böyle gider ve oğlum hiçbir zaman beni, kimseleri üzmeyen, yormayan kendi kendine yetebilen ve bununla da mutlu olan bir birey olur. Ben emzirme sürecini böyle kapattım. Dilerim yolun başında olanlar da bu süreci en hafif şekilde atlatırlar...



Sevgiyle...

2 yorum:

  1. bebek küçükse emmmeyi bırakmak isterse ısrarcı olun geçicidir derler ama çınar gibi 16 aylık bir bebekartık ne istediğine karar verebilir, ayrıca zaten ısrar da fayda etmez artık :) hem maaşallah epey emmiş, yoğurt peynir de yiyormuş:) zaten bu memeden kesme olayına bebekler anneden daha çabuk alışıyor, biz daha çok etkileniyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle canım, biz anneler için nedense aramızdaki bağ koptu gibi bir his doğuruyor bu emzirme işi. Böylesi her ikimiz için de iyi oldu. Dediğin gibi yoğurt peynir yiyor. Artık büyüdük kendi kararlarımızı verebiliyoruz :)

      Sil